Technika
T 815 cas 32 (Drobeček)
Pozn: Tahač přívěsů přestavěn na hasičský speciál cas 32
V České Republice první prototyp.
Přestavbu provedla firma KOMET Pečky v roce 2008
Popis vozidla T 815 CAS 32 zhotovené na podvozku T 815 TP24 265 6x6.1
1) Celkové pohledy na vozidlo – přední část
- záblesková rampa
- 2 x záblesková led světla Hella
Technické údaje:
Podvozek – T815 TP 24 265 6x6.1R
Motor – T3A-930.60
Objem – 19 000 ccm
Výkon – 265 kW
Délka x šířka x výška – 8 000 x 2 500 x 3 060 mm
Rozvor – 1 650 + 2 970 mm
Celková hmotnost – 18 000 kg
Objem nádrže na vodu – 4 000 l
Výkon čerpadla – 3 200 l/min při 0,8 MPa
Pravá strana Levá strana
Zadní část
- schůdky na horní část nástavby
- 2x žlutá výstražná světla
- zábleskový maják
- opatřena výklopnými dveřmi
2) Účelová nástavba
Účelová nástavba vozidla zhotovena z konstrukčních profilů.
Nádrž je vyrobena z materiálu 3,5mm , konstrukčně zpevněna prolisy.
Oplechování z oboustranně pozinkovaného plechu – lepená technologie.
Vodní nádrž o objemu 4.000 litrů o rozměrech 2450x1300x1250
uchycena na nosný rám pomoci originálních úchytů vozidla Tatra.
Osazeno 6 kusy AL roletek schváleného typu, se zajištěním proti samovolnému otevření na bocích nástavby.
Vnitřní prostory nástavby zhotovení z protiskluzového AL plechu a požární armatury jsou zajištěny proti samovolnému pochybu.
Pravá strana první roleta
- vyrobeno z protiskluzového plechu
- umístěno čerpadlo 800l/min
- motorový rozbrus
- kanystr na PHM
Pravá strana druhá roleta
- motorová pila + příslušenství
- umístění navijáku
Pravá strana třetí roleta
- hadice 3 B a 3C
- přiměšovač
- pračka na hadice
- příslušenství k vodě
Zadní výklopné dveře
- účelové zařízení cas 32
- 1 x hadice C1
- 2x hadice B
- proudnice C
První levá roleta
- bedny na materiál
- police na záchranné nosítka
Druhá levá roleta
- elektrocentrála
- prostor pro umístění el. materiálu
Třetí levá roleta
- 7 x hadice B
- 6x hadice C
- příslušenství k vodě
- vše zajištěné proti pohybu
Horní část nástavby
- Podlaha nástavby zhotovena z protiskluzového AL plechu
- hliníkový žebřík
- osvětlovací stožár na 24V
- okruží na pěnidlo
- přepravní box na savice
Něco z vybavení :
Kabina
- mob. vysilačka
- záblesková rampa
- 4ks dýchací techniky
- 4ks náhradní láhve na S7
- hliníková bedna
- svítny
CAS 32 T 148 TP5 (Čumáček)
posádka : 1+5
voda : 6600l
r.v. 1972
Vozidlo u nás je od roku 2003 a bylo koupeno od firmy Orpa. Využití hlavně při požárech , kdy je potřeba velké množství vody v těžko přístupném terénu. Na vozidle bylo v 2005 provedeno GO motoru.
Vozidla , která sbor již nevlastní:
AKV CAS 16 Š 706 RTH (Dědek)
Typ Š 706 RTHP
posádka : 1+3
voda : 7000l
r.v. 1960
U sboru slouží od roku 1987. V dalších 10letech bylo jako jediné plně funkční výjezdové vozidlo .V blízké době bude to to vozidlo nahrazeno T 815 CAS 32
CAS 25 Š 706 RTHP - (Bába)
posádka : 1+7
voda : 3500l
Vozidlo bylo zakoupeno v roce 1999 od SDH Lanškroun s vadou motoru. Provedeno GO motoru a postaveno na výjezd. V roce 2006 je
prodáno obci Nové Jírny.
T 805 (Kačena)
r.v. 1958
Tak to jsme začínali.
Vozidlo bylo určeno pro přepravu pož. mužstva. V roce 1999 bylo vozidlo prodáno a nahrazeno CAS 25 Š 706 RTHP
RN CAS 16 (Erena)
posádka : 1+4
voda :1500l
r.v. 1951
Vozidlo určeno pro přepravu pož. družstva a k rychlému zásahu vodou.Bylo dovezeno ze Sobotky v 80letech .Před zařazením vozidla na výjezd muselo být složeno čerpadlo , které se naházelo rozložené v krabicích. Na opravě se nejvíce podíleli br. A. Kučera a br. J. Pavelka