DoporučujemeZaložit web nebo e-shop

Vozidla

 Technika

T 815 cas 32 (Drobeček)


 Pozn: Tahač přívěsů přestavěn na hasičský speciál cas 32

V České Republice první prototyp.

Přestavbu provedla firma KOMET Pečky v roce 2008  

Popis vozidla T 815 CAS 32 zhotovené na podvozku T 815 TP24 265 6x6.1

1) Celkové pohledy na vozidlo – přední část

 

-         záblesková rampa

-         2 x záblesková led světla Hella

Technické údaje:

Podvozek – T815 TP 24 265 6x6.1R
Motor – T3A-930.60
Objem – 19 000 ccm
Výkon – 265 kW
Délka x šířka x výška – 8 000 x 2 500 x 3 060 mm
Rozvor – 1 650 + 2 970 mm
Celková hmotnost – 18 000 kg
Objem nádrže na vodu – 4 000 l
Výkon čerpadla – 3 200 l/min při 0,8 MPa

 

Pravá strana                                              Levá strana

 Zadní část

 

-         schůdky na horní část nástavby

-         2x žlutá výstražná světla

-         zábleskový maják

-         opatřena výklopnými dveřmi

2) Účelová nástavba

 

Účelová nástavba vozidla zhotovena z konstrukčních profilů.

Nádrž je vyrobena z materiálu 3,5mm , konstrukčně zpevněna prolisy.

Oplechování z oboustranně pozinkovaného plechu – lepená technologie.

Vodní nádrž o objemu 4.000 litrů o rozměrech 2450x1300x1250

uchycena na nosný rám pomoci originálních úchytů vozidla Tatra.

Osazeno 6 kusy AL roletek schváleného typu, se zajištěním proti samovolnému otevření na bocích nástavby.

Vnitřní prostory nástavby zhotovení z protiskluzového AL plechu a požární armatury jsou zajištěny proti samovolnému pochybu.

 Pravá strana první roleta

-         vyrobeno z protiskluzového plechu

-         umístěno čerpadlo 800l/min

-         motorový rozbrus

-         kanystr na PHM

 

Pravá strana druhá roleta

 

-         motorová pila + příslušenství

 

- umístění navijáku

Pravá strana třetí roleta

image

-         hadice 3 B a 3C

-         přiměšovač

-         pračka na hadice

-         příslušenství k vodě 

Zadní výklopné dveře

image

-         účelové zařízení cas 32

-         1 x hadice C1

-         2x hadice B

-         proudnice C

První levá roleta

 

-         bedny na materiál

-         police na záchranné nosítka

Druhá levá roleta

image

-         elektrocentrála

-         prostor pro umístění el. materiálu

Třetí levá roleta

image

-         7 x hadice B

-         6x hadice C

-         příslušenství k vodě

-         vše zajištěné proti pohybu

 

Horní část nástavby

imageimage

-         Podlaha nástavby zhotovena z protiskluzového AL plechu

-         hliníkový žebřík

-         osvětlovací stožár na 24V

-         okruží na pěnidlo

-         přepravní box na savice

 

Něco z vybavení :

Kabina

- mob. vysilačka

- záblesková rampa

- 4ks dýchací techniky

- 4ks náhradní láhve na S7

- hliníková bedna

- svítny

CAS 32 T 148 TP5 (Čumáček)

posádka : 1+5

voda : 6600l

r.v. 1972

Vozidlo u nás je od roku 2003 a bylo koupeno od firmy Orpa. Využití hlavně při požárech , kdy je potřeba velké množství vody v těžko přístupném terénu. Na vozidle bylo v 2005  provedeno GO motoru.

 

image

 

Vozidla , která sbor již nevlastní:

AKV CAS 16  Š 706 RTH (Dědek)

Typ Š 706 RTHP

posádka : 1+3

voda : 7000l

r.v. 1960

image

U sboru slouží od roku 1987. V dalších 10letech bylo jako jediné plně funkční výjezdové vozidlo .V blízké době bude to to vozidlo nahrazeno T 815 CAS 32

 

CAS 25 Š 706 RTHP - (Bába)

posádka : 1+7

voda : 3500l

Vozidlo bylo zakoupeno v roce 1999 od SDH Lanškroun  s vadou motoru. Provedeno GO motoru a postaveno na výjezd. V roce 2006 je

prodáno obci Nové Jírny.

image

T 805 (Kačena)

r.v. 1958

Tak to jsme  začínali.

Vozidlo bylo určeno pro přepravu pož. mužstva. V roce 1999 bylo vozidlo prodáno a nahrazeno CAS 25 Š 706 RTHP

imageimage

image

 

RN CAS 16 (Erena)

posádka : 1+4

voda :1500l

r.v. 1951

 

image

Vozidlo určeno pro přepravu pož. družstva a k rychlému zásahu vodou.Bylo dovezeno ze Sobotky v 80letech .Před zařazením  vozidla na výjezd muselo být složeno čerpadlo , které se naházelo rozložené v krabicích. Na opravě se nejvíce podíleli br. A. Kučera a br. J. Pavelka